۳۰ ایده‌ برای شروع تولید محتوا+راهکارهای کاربردی برای بازاریابی و استراتژی محتوا
نوشته شده توسط : ساحل

۳۰ ایده‌ برای آغاز فرآوری محتوا+راهکارهای کاربردی برای بازاریابی و استراتژی محتوا
ناهید عبدیتولید محتوا, تولید و بازاریابی محتوا, محتوا, نویسندگی و محتوا, هوش محتوایی49 دیدگاه
«به من می‌گویید بازاریابی درونمایه فقط راهی است که برای کسب‌وکارها باقی‌مانده است. این روزها هرکسی با هدف‌های شخصی یا شغلی به نوعی دستی در فرآوری محتوا دارد.
همۀ این‌ها باعث شده است به اهمیت تولید محتوا پی ببرم ولی مشکلی وجود داد:
نمی‌دانم از کجا شروع کنم و درباره چه موضوعاتی محتوا فرآوری کنم.»

ممکن است این سؤالی باشد که وقتی با واژۀ «محتوا» روبه‌رو می‌شوید، در ذهنتان شکل بگیرد. اتفاقاً کاملاً هم صحیح می‌گویید. برای کسی که می‌خواهد فعالیتی جدی‌ در حوزۀ درونمایه داشته باشد، پیدا کردن ایده‌های کاربردی پیشه ساده‌ای نیست.

اما پروا داشته باشیم قرار نیست از همان نخست پیشه تخصصی و زمینۀ خاصی را در پیش بگیریم و برای آن محتوا فرآوری کنیم.

می‌توانیم برای اینکه عضلات فرآوری محتوایی‌مان را قوی‌تر کنیم در باره موضوعات عمومی و البته کاربردی درونمایه تولید کنیم.

ضمناً اگر در فرآوری درونمایه مبتلا اهمالکاری و تعلل هستید می‌توانید این مطلب را هم بخوانید: ۳۰ طریق غلبه بر اهمال‌کاری در فرآوری محتوا

در اینجا ایده‌هایی را مطرح می‌کنم که شاید بتواند برای شروع تولید درونمایه کمک‌کننده باشد:

ایده‌هایی برای آغاز فرآوری محتوا:
۱
دسته‌بندی پربیننده‌ترین پست‌هایی که تابه‌حال تولید کرده‌اید
۲
فهرستی از مزایای یک پیشه یا فعالیتی که در آن تخصص دارید
۳
نوشتن بازبینی کتاب
نوشتن بازبینی کتاب گرد از گونه ها روش‌های تولید درونمایه برای به روز کردن تارنگار و وب‌سایت شماست. این گونه محتوا می‌تواند از چند پس حائز اهمیت باشد:

نوشتن مرور برای کتاب‌هایی که در راستای سایر مطالب رسانۀ شماست، کمک می‌کند الی انسجام مطالب اغلب شده و ارتباطی قوی‌تر بین گونه ها محتوای منتشر شده در رابطه با موضوع کتاب شکل بگیرد.
نوشتن بازبینی کتاب، اعتبار سایت شما را افزایش می‌دهد. نگاه علمی و تخصصی که به همراه نگارش بازبینی کتاب ایجاد می‌شود به‌هیچ‌عنوان قابل چشم‌پوشی نیست.
از آنجایی که با نوشتن بازبینی کتاب، از افکار و نگرش یک مؤلف حرف می‌زنید که جدای از دنیای فکری شما کتابی را منتشر کرده است، فرصتی خواهید داشت لغایت بخشی از اعتبار آن مؤلف را به رسانۀ خویش اضافه کنید. این امکان در صورتی برایتان فراهم می‌شود که محتوایی درخور و مفید درباره کتاب باره عقیده بنویسید.
وقتی کتابی را با مخاطبان خود به بحث می‌گذارید، موقعیتی ایجاد می‌کنید الی از نقطه‌ای یکتا به یک درونمایه مقاوم نگاه کنید. می‌توانید از این فرصت برای آشنایی هر چه اغلب با نگرش مخاطبان خود سهم ببرید.
وقتی بازبینی کتابی را می‌نویسید که می‌دانید احضار آن برای هرکسی امکان‌پذیر است، با دقت و تمرکز اکثریت خواهید نوشت. این موقعیت و حساسیت ایجادشده به تعقیب آن، کمک می‌کند تا عضلات نویسندگی شما در جهت احسان تقویت شود.
چند نکته درباره نگارش بازبینی کتاب:

تا کران امکان بازبینی کتاب‌هایی را بنویسید که پیوسته با دیگر محتوای فرآوری شده در رسانۀ شما باشد. این کار مایه می‌شود همپوشانی نکوداشتن بین مطالب برپایی شود و همین‌طور حس بهتری برای بیننده ایجاد می‌کند چراکه انسجام مطالب در رسانۀ شما او را از سردرگمی دور می‌کند و می‌تواند ارتباطی بخردانه بین مطالب مختلفی که منتشر می‌کنید را پیدا کند.
نوشتن مرور کتاب به معنای نگارش خلاصه کتاب نیست. پیمان است با نوشتن مرور کتاب، نتیجه‌ای را که از خواستن یک کتاب برداشت کرده‌اید عنوان کنید. نوشتن مرور کتاب، مجالی برای نقد و رسیدگی کتاب خوانده ‌شده از دیدگاه شخصی شما ایجاد می‌کند.

تولید محتوای ارگانیک یعنی به آنچه وجود دارد، عقیده و نگرش شخصی خود را بتابانید. کلیات را می‌شود از هر کسی شنید؛ این نقطه نظر شخصی شماست که ارزشمند است.

با فرآوری درونمایه فرصتی برای ارائۀ افکار خود پیدا می‌کنید. نقد و رسیدگی آنچه دیده و شنیده‌اید و انتشار آن در قالب محتوایی مفید، کمک می‌کند لغایت به‌مرورزمان عضلات فکری شما تقویت شوند و در فرآوری محتوا صاحب سخیف شوید.

 

برای کتاب‌هایی بازبینی بنویسید که برای اظهارنظر کردن درباره‌شان محدودیت خاصی نداشته باشید. ازآنجایی‌که نوشتن مرور کتاب فرصتی برای ارائۀ نظر شخصی شماست و قرار است مخاطب را با افکار و دیدگاه شما آشنا کند، نگارش مرور برای کتاب‌هایی را برگزیدن کنید که برای انتشار جهان‌بینی و گونه نگاهتان به دنیا، کمک‌کننده باشند.
کتاب‌های مختلف را هرکسی می‌تواند بخواند اما آنچه چنین محتوایی را متمایز می‌کند، تأکید شما بر مطالبی از کتاب است که قصد دارید به بهانۀ آن‌ها، حرف دلتان را بزنید.
هدف را فراموش نکنید. منظور شما از نگارش مرور کتاب، تولید محتوایی ارزشمند برای مخاطبانتان است تا از این طریق، معرفی نکوداشتن درباره نگرش شخصی خود داشته باشید. پیمان نیست با نوشتن بازبینی یک کتاب ناب-سره آن را تبلیغ کنید. پس با تمرکز بر این منظور بنویسید که محتوایی مرتبط، ارزشمند و جذاب فرآوری کندی که مخاطب بتواند صدای شما از پس‌زمینۀ نوشته به‌خوبی بشنود و حرف شما را بفهمد.
حتی اگر می‌خواهید به سلیقه و برگزیدن خود مرور کتاب بنویسید، پیش از هر چیز اصول نوشتن بازبینی کتاب را یاد بگیرید و بعد اقدام کنید. آشنایی با قوانین نگارش بازبینی کتاب کمک می‌کند الی محتوایی استاندارد تولید کنید که جوابگوی دربایستن بیننده باشد.
۴
پرسیدن سؤالات مهم از مخاطب
خیلی وقت‌ها دغدغۀ ذهنی ما، مسئلۀ هزاران نفر سایر هم هست.

پس اگر سؤالی در ذهن دارید که برایتان مهم است، چرا آن را با سایرین مطرح نکنید؟

یکی از اهداف مهم در فرآوری محتوا، برپایی فرصتی برای بستگی پایدار کردن با بیننده است. سؤال کردن سؤالات مهم فضایی برای اشتراک‌گذاری افکار برپایی می‌کند. چنین فضایی مایه اعتمادسازی و برپایی همدلی در بیننده می‌شود.

از بهترین گونه ها محتوا، محتوایی است که سایرین را به همکاری فرامی‌خواند. مشارکتی که آورده‌ای برای آن‌ها دارد و بدون اجبار، میل به هم‌صحبتی ایجاد می‌کند.

ممکن است این سؤال برایتان قبل بیاید که «بهتر است چه سؤالاتی مطرح کنم الی درگیری اکثریت ایجاد کند و درنهایت به محتوایی مفید تبدیل شود؟»

هر یک از موارد زیر می‌تواند پاسخی برای این سؤال باشد:

سؤالاتی که صرفاً یک دغدغۀ شخصی نیستند و چه بسا مسئلۀ خیلی از کسان دیگر هم هستند.
سؤالاتی که این‌قدر مطرح نشده‌اند که به کلیشه‌ای تبدیل‌شده باشند که دیگران را فراری می‌دهند.
سؤالاتی که استجابت بسته (بله یا خیر) ندارند و دعوتی برای اشتراک‌گذاری افکار و اندیشه‌های دیگران هستند.
سؤالاتی که در صورت مطرح کردن و به اشتراک گذاشته شدن می‌توانند به راه‌حل‌هایی سودمند ختم شوند که ارزشی برای حیات مخاطب برپایی می‌کنند.
سؤالاتی که در راستای دیگر محتوای تولیدشده در رسانۀ شما هستند و به‌نوعی تکمیل‌کنندۀ مطالب منتشرشده از طرف شما هستند.
سؤالاتی که می‌توانید با عنوان کردن تجربیات شخصی و نقطه نظر خود به‌عنوان راه‌حل آن‌ها، اعتبار اکثریت نزد بیننده برای خویش فراهم کنید.
بهترین سؤالات آن‌هایی هستند که منازعه ذهنی برپایی می‌کنند. چه بسا سایرین بارها و بارها در خلوت خود به این گونه سؤالات فکر کرده‌اند و تولید محتوایی از طرف شما مبنی بر این سؤالات، بهانه‌ای می‌شود برای اینکه دغدغه‌های ذهنی مخاطب مجالی برای عنوان کردن و به بحث گذاشته شدن پیدا کند. این گونه درگیری‌های ذهنی، به دلیل هم‌حسی که ایجاد می‌کنند، میزان وفاداری مخاطب را به سرانۀ شما افزایش می‌دهند.

نتیجۀ تولید درونمایه باید به کاری مشارکتی ختم شود. مشارکتی که بین شما و مخاطبتان شکل می‌گیرد و تمرکز آن بر روی مهم‌ترین مسئله‌ای است که محتوا مطرح می‌کند.

پرسیدن سؤالات مفید چنین مشارکتی را به‌سادگی ایجاد می‌کند. خیلی از اوقات دیگران چشم براه تلنگری از طرف بقیه هستند الی حرفشان را بزنند. سؤال کردن سؤال، این فضا را برای ذکر کردن و مشارکت در فکر و اندیشۀ دیگران فراهم می‌کند.

۵
نوشتن راهنمای خرید برای محصولی تخصصی
محتوایی که مخاطب را برای بهتر سپریدن دادن کارها راهبری می‌کند، همش محتوایی جذاب بوده و هست.

محتوایی که هزینه‌های بیننده را به هر شکل تفریق می‌دهد و راه را برایش هموار می‌کند، محتوایی درگیر کننده، جذاب و سودآفرین است.

فهرست‌ها، راهنمایی‌های خریدوفروش، خلاصه‌ها و جمع‌بندی‌ها، گونه ها محتوایی هستند که می‌توانند در وقت، انرژی، پول و سایر هزینه‌های مخاطب صرفه‌جویی کنند و به همین علت همیشه با اقبال زیادی روبرو می‌شوند.

نوشتن راهنمای خرید برای محصولات تخصصی هم گرد از شکل‌های تولید محتوا است که چنین ارزشی برای بیننده برپایی می‌کند.

برای نوشتن چنین راهنمایی، بهتر است به چند نکته پروا کنهید:

اهمیت عنوان نویسی را فراموش نکنید. از کلمات کلیدی برای عنوان نویسی کاربرد کنید الی جذابیت محتوای شما از همان آغاز برای خوانده محرز شود.
صادقانه بنویسید. در قبال بیننده خویش سرپرست هستید پس الی حتماً امکان بدون جانب‌داری خاصی محصولی را معرفی کنید.
حتماً در متن بنویسید که نظر شخصی خود را عنوان می‌کنید یا اگر احیاناً از محصول موردنظر استفاده نکرده‌اید و به هر شیوه دیگری به آن آشنا شده‌اید، این جستار را متذکر شوید. این شغل باعث می‌شود اعتبار محتوای شما نزد مخاطب بیشتر شود.
اگر دربارۀ محصولی تخصصی می‌نویسید، مخاطب خاصی را در نظر بگیرید که سطح دانش، آگاهی، تخصص و نیازهای او برایتان روشن است. رو به سمت چنین مخاطبی بنویسید لغایت نوشتۀ شما خواندنی و درگیر کننده باشد.
ازآنجایی‌که نوشتن راهنما قرار است کمک‌کننده باشد لغایت حتماً امکان محتوایی ساده تولید کنید. از پیچیدگی‌های زبانی امتناع کنید و متنی صمیمی و دوستانه بنویسید که واقعاً کمک‌کننده باشد و بیننده را به هدفش کم و بیش کند.
محصول را از زاویه‌های گوناگون ببینید. خودتان را به‌عنوان فردی نوآموز در نظر بگیرید که اطلاعات خاصی در باره محصول ندارد. آن‌وقت سؤالات مخالفی را مطرح کنید که ممکن است به ذهنیت بیننده عام برسد. سعی کنید با دقت به تمام این سؤالات پاسخ دهید لغایت دغدغۀ ذهنی بیننده را الی حد زیادی رفع کنید.
تولید درونمایه در هر زمینه‌ای باید سرگرم‌کننده، جذاب و درعین‌حال مفید باشد. تنوع در فرآوری درونمایه را فراموش نکنید و هرازگاهی گریزی به مسائل دوستانه‌تر بزنید.

کار کردن روی مسائل تخصصی و معرفی محصولات مختلف، می‌تواند زیاد مفید و ارزشمند باشد ولی برای اینکه درگیری بیشتری با پرماسیدن بیننده خویش ایجاد کنید لازم است دربارۀ مطالب متنوع بنویسید. نمی‌توانید همش با رویت تخصصی و رسمی بنویسید و چشمداشت داشته باشید بیننده با لذتی بی‌پایان مطالب شما را تعقیب کند. بین مطالب مختلفی که عرضه می‌کنید، سرگرمی و جذابیت بیشتری ایجاد کنید.

برای اینکه محتوای تخصصی شما خواندنی‌تر شود، هرازگاهی محتوای غیرتخصصی تولید کنید. این پیشه مایه تقرب شما به مخاطبتان می‌شود و شانس دیدن محتوای تخصصی را افزایش می‌دهد.

۶
فهرستی از مواردی که بهتر است در حیات شخصی یا شغلی از آن‌ها اجتناب شود
تولید محتوا در زمینۀ مواردی که:

هشداردهنده هستند،
آموزش می‌دهند،
نکته‌ای مهم را یادآور می‌شوند،
دغدغه‌ای عمومی را به بحث می‌گذارند،
مسائلی شخصی را مطرح می‌کنند،
مسائل شغلی مهم را مطرح می‌کنند،
ترس از دست دادن را تحریک می‌کنند،
همیشه مفید، جذاب و قابل مطالعه هستند. پس فراموش نکنید از تجربیات شخصی و کاری خویش با مخاطبانتان حرف بزنید.

همیشه لیست بازدارنده‌ها و امکان از دست دادن‌ها برای ملت جذابیت دارد و آن‌ها را کنجکاو می‌کند. بعد بجاست که وقتی چنین کنجکاوی را تحریک می‌کنید، پاسخی درخور برای آن ارائه دهید. فرآوری چنین محتوایی ساده به عقیده می‌رسد ولی بهتر است با نهایت دقت و تمرکز به آن مشغول شوید الی بیننده را مایوس نکنید و دست روی مسائلی نگذارید که در بلندمدت، ناامیدی برایش ایجاد کند.

بهتر است دغدغه‌هایی را عنوان کنید که در فضای حیات و کاری امروز، پررنگ‌تر از همش مطرح است و همین‌طور مسائلی که با گذشت زمان، همچنان به‌عنوان دغدغه‌ای جدی باقی‌مانده‌اند.

فهرست‌ها، سؤالات، نکات مهم، ازجمله محتوای همیشه سبز هستند. چنین محتوایی ارزش بازنشر و به اشتراک‌گذاری اکثریت دارد.

وقتی در باره مسائلی می‌نویسید که دغدغۀ عموم مردم هستند و مدت‌هاست که اندیشه آن‌ها را به خود مشغول کرده‌اند، درواقع در حال فرآوری محتوای همیشه‌سبز هستید؛ یعنی محتوایی که به‌مرورزمان هم کهنه نمی‌شود و بدون اینکه تاریخ انقضای آن فرابرسد، موردتوجه عموم ملت قرار می‌گیرد.

هراندازه اغلب به مسائلی اشاره‌کنید که به‌صورت پرتکرار، دغدغۀ ذهن و زندگی ملت باشد، به فرآوری محتوای همیشه‌سبز نزدیک‌تر می‌شوید. گذر زمان نه‌تنها باعث قدیمی شدن چنین محتوایی نمی‌شود که اعتبار آن را افزایش می‌دهد.

۷
نحوۀ شغل کردن بهتر در هر یک از شبکه‌های اجتماعی و پیشنهادات کاربردی برای آن‌ها
۸
نوشتن تاریخچه‌ای از محصول یا خدمت یا اتفاقی موردتوجه
۹
تهیۀ اینفوگرافی‌هایی که می‌تواند برای عموم جذاب باشد
۱۰
فهرست بایدها و نبایدهای عمومی
۱۱
پاسخ دادن به مهم‌ترین سؤالات هفته که مخاطبان پرسیده‌اند
پرسش و پاسخ، یکتا از بهترین راه‌های فرآوری محتوا در رسانۀ شخصی شما می‌تواند باشد.

با این پیشه سایرین را دعوت به مشارکت می‌کنید و سود و منفعتی مستقیم را به آن‌ها اعطا خواهید کرد.

در باره سؤالاتی که مخاطبان از شما می‌پرسند بسیار دقیق باشید. این سؤالات را به‌منزلۀ ایده‌هایی بدیع ببینید که در اختیار شما قرار گرفته است و هر یک می‌تواند موضوع پست بعدی محتوایی شما باشد.

برای فرآوری محتوای اثربخش نمی‌تواند مونولوگ کنید. محتوایی که مخاطب را دعوت به گفتگو و همکاری می‌کند و منجر به دیالوگ می‌شود، ماندگار و جذاب خواهد بود.

تهیۀ فهرستی از کارهایی که انجام داده‌اید، حکایت شما را بازگو می‌کند.

مردم عاشق شنیدن سرگذشت هستند. بعد گرد از بهترین راه‌های فرآوری محتوا، گفتن داستان‌های شخصی است.

بیان داستان‌های شخصی در قالب یک محتوای منتشرشده می‌تواند حس کنجکاوی و اعتماد را هم‌زمان برانگیخته کند و باعث همراهی مخاطب با شما می‌شود.

تهیۀ این لیست به خویش شما هم کمک می‌کند لغایت فعالیت‌هایی منظم‌تر و ساختاریافته‌تر انجام دهید چون می‌دانید که نحوۀ شغل کردن شما در معرض دید دیگران قرار دارد.

۱۲
لیست‌های هفتگی در باره کارهای روزانه‌ای که انجام داده‌اید
۱۳
پیش‌بینی‌های آینده‌نگرانه درباره حوزۀ تخصصی‌تان
۱۴
عرضه و فروش کالا و خدمات فصلی
۱۵
کمپین‌های تبلیغاتی برای فروش یا معرفی محصول یا خدمتی خاص
۱۶
تهیۀ ویدئو از مهم‌ترین قسمت‌های زندگی‌تان و به اشتراک‌گذاری آن‌ها
تا می‌توانید مستندسازی کنید.

از مهم‌ترین کارهایی که در طول روز انجام می‌دهید، فیلم بگیرید.

از بهترین چیزهایی که می‌بینید، عکس بگیرید.

چندین و چند سند تصویری از نحوۀ کاری که سپریدن می‌دهید تعبيه کنید و آن را در معرض دید مخاطبانتان قرار بدهید.

کاری بکنید الی آن‌ها احساس تقرب اکثریت با شما داشته باشند. نحوۀ سپریدن دادن کاراهایتان برایشان ملموس باشد و حس کنند با پس انسانی شما به‌خوبی ارتباط برقرار کرده‌اند.

مستندسازی کارهای روزمره علاوه بر اینکه پیشه فرآوری درونمایه را برای شما ساده‌تر می‌کند، باعث ایجاد حس صمیمیت اکثریت در مخاطب شما هم می‌شود.

۱۷
نوشتن در مورد نتایج مهم‌ترین تصمیمات صحیح یا غلطی که داشته‌اید
یکی از بهترین اهدافی که می‌توانید برای فرآوری درونمایه داشته باشید، کمک کردن به دیگران است لغایت راه‌حلی برای مسائلی که درگیرشان هستند را پیدا کنند.

بازگو کردن مهم‌ترین تصمیمات درست و غلطی که تا به حال گرفته‌اید، می‌تواند بهترین گذرگاه کمک کردن به دیگران باشد.

وقتی از این طریق خودافشایی می‌کنید و در باره مهم‌ترین تصمیمات زندگی‌تان با دیگران حرف می‌زنید، در نقش یک واعظ نما نمی‌شوید و ملت را از خودتان نمی‌رانید. بلکه در نقش رفاقت خواهید بود که کوشش در کمک به سایرین دارد. به‌این‌ترتیب حرف شما بهتر پذیرفته می‌شود.

۱۸
تهیۀ فهرست‌های ۱۰ تایی برتر در هر حوزه
همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم، تهیۀ فهرست‌ها ازجمله محتوای همش سبز هستند.

تهیۀ فهرست‌ها دائم جذاب هستند چون

خوش‌خوان هستند.
می‌توانند اطلاعات مفیدی را در قالب محتوایی اختصار عرضه کنند.
خواننده را دچار سردرگمی نمی‌کنند.
اطلاعات زیادی را در کوتاه‌مدت در پسندیدن او پیمان می‌دهند.
می‌توانند خلاصه‌ای از مهم‌ترین دستاوردهای شما باشند.
می‌توانند جایگزین اطلاعات پراکنده و غیرکاربردی باشند.
می‌توانند چکیده‌ای از راهنمایی‌های عملکردی برای بیننده باشند.
برای تهیۀ فهرست‌ها بهتر است از یک شماره مشخص بهره‌گیری کنید. این شغل باعث می‌شود گرایش به پیگیری کردن محتوا از طرف مخاطب اغلب شود. ضمن اینکه ذکر یک شماره مشخص، پیشه تولید محتوا را برای شما هم ساده‌تر خواهد کرد.

 ایده جذاب برای تولید محتوا

۱۹
روش‌های قدم به قدم اقداماتی که در آن‌ها چیرگی دارید
ببینید چه‌کاری است که در اتمام دادنش تبحر کافی دارید. آن شغل را به قدم‌های کوچک‌تری بشکنید و در باره هرکدام از این قدم‌ها درونمایه تولید کنید و در اختیار مخاطبان خویش پیمان دهید. با این پیشه ارزشی را به آن‌ها هدیه دهید.

تولید محتوای ارزش‌آفرین به بیننده کمک می‌کند تا گذرگاه رفته را دوباره طی نکند و با دست کم هزینه، اغلب دستاوردها را به دست بیاورد.

محتوایی فرآوری کنید که کارها را ساده کند. یک شغل کبیر را به قدم‌های کوچک آن بشکنید و محتوایی قدم به قدم تولید کنید که راهنما باشد، هزینه‌های بیننده را تفریق دهد و او را به اقدام کردن دعوت کند.

۲۰
گزارشی از مهم‌ترین اتفاقات شغلی که داشته‌اید
از بهترین انواع گزارش‌هایی که می‌توانید تعبيه کنید، گزارش از فعالیت‌ها و کارهایی است که اتمام داده‌اید و انتشار این گزارش در قالب یک محتوای ارزش‌آفرین خواهد بود.

به مخاطبان خود گزارش بدهید. بگویید که چطور از عهدۀ سپریدن دادن کارهای خاصی برآمده‌اید. چه اشتباهاتی مرتکب شده‌اید و چه راه‌هایی را طی کرده‌اید لغایت در موقعیت کنونی پیمان گرفته‌اید.

این گونه محتوا به خاطر ماهیت داستانی که دارد، جذاب و قابل مطالعه خواهد بود.

محتوایی که ماهیت داستانی دارد، همواره باره توجه قرار می‌گیرد و می‌تواند جدی‌ترین اطلاعات را در قالبی صمیمی منتشر کند بدون اینکه احتیاج باشد برای ذکر آن‌ها انرژی زیادی صرف کنید. مهم است که مردم شما را باورداشت کنند. فرآوری محتوای داستانی به پذیرفتن حرف شما کمک می‌کند.

۲۱
پادکست‌های هفتگی یا روزانه با موضوعی دنباله‌دار
اهمیت پادکست را نادیده نگیرید.

هر روز که می‌گذرد بر اهمیت تهیۀ پادکست افزوده می‌شود. تعداد زیادی از ملت تمایل دارند به‌جای خواستن متن، پادکست گوش کنند. این کار تحت هر شرایطی که باشند، برایشان امکان‌پذیر است.

در مورد موضوعاتی که به آن‌ها علاقه دارید پادکست تهیه کنید و لغایت کران امکان پادکست‌ها را به شکل سریالی و دنباله‌دار جاسازی کنید. فرمان دهید تا خو تولید محتوای صوتی هم برای خود شما و هم برای مخاطبانتان بیشتر شود.

حرف زدن در مورد موضوعات مختلف و انتشار آن‌ها در قالب یک محتوای صوتی، به‌مرورزمان خو تولید محتوای ریزبین و موجز را در شما تقویت می‌کند.

ضمن اینکه تهیۀ پادکست در کنار دیگر گونه ها محتوایی که تعبيه می‌کنید، کمک می‌کند الی یک سبد محتوایی خوب داشته باشید که انواع سلیقۀ محتوایی بیننده را پوشش دهد.

۲۲
تبدیل گونه ها محتوای تولیدشده به شکل‌های دیگری مانند متن به پادکست یا ویدئو
هر محتوایی که فرآوری می‌کنید را به‌صورت یک محتوای اولیه ببینید که قابلیت تبدیل‌شدن به انواع سایر درونمایه را دارد.

شما برای تهیۀ یک محتوای خوب سررسید و انرژی زیادی صرف کرده‌اید پس چرا این محتوا را به شکل‌های مختلف عرضه نکنید؟

می‌توانید متن را به فایل صوتی یا ویدئویی تبدیل کنید یا بالعکس.

این کار کمک می‌کند الی انواع سلیقۀ محتوایی را پوشش دهید و دائم محتوایی برای به‌روز کردن مرتب رسانۀ خود داشته باشید بدون اینکه لازم باشد هزینۀ زیادی برای فرآوری محتوای بیشتر بکنید.

۲۳
تهیۀ لیست «آیا می‌دانید» برخاسته از تجربیاتی که در حیات دارید
عنوان «آیا می‌دانید؟» وقتی در کنار موضوعات مهم روز پیمان می‌گیرد، مخاطب را دعوت به شنیدن می‌کند و کنجکاوی او را برانگیخته می‌کند.

برای تهیۀ عناوین تبلیغاتی از این سوژه بسیار بهره‌گیری می‌شود اما شما می‌توانید فهرستی از موضوعات را تعبيه کنید که به آن‌ها علاقه‌مند هستید، فکر می‌کنید برای مخاطب جذابیت دارد و یا تجربۀ درخشانی دارید که قابل‌انتقال در قالب چنین محتوایی است.

۲۴
بحث و رسیدگی جدیدترین اخباری که به موقعیت خاص شما مربوط می‌شود
۲۵
نمونه‌های باره (case study) های جالبی که با آن‌ها برخورد می‌کنید
۲۶
گزارشی از مطالعاتی که داشته‌اید
از کتاب‌هایی که به آن‌ها علاقه‌مند هستید نام ببرید و درباره‌شان بنویسید.

از آخرین مطالبی که خوانده‌اید و نظر شخصی خویش دربارۀ آن‌ها بنویسید.

از کتاب‌هایی که هدف دارید بخوانید و در کل، از سبد مطالعاتی که در دست دارید بنویسید.

تهیۀ این گزارش کمک می‌کند تا مخاطبان شما، هم با جهان‌بینی شما آشنا شوند و هم اطلاعاتی در مورد کتاب‌هایی که خوانده‌اید به دست بیاورند.

تولید محتوا با ارائۀ گزارش مطالعاتی کمک می‌کند الی دقیق‌تر بخوانید و به‌مرورزمان نیرو نقد و بررسی بیشتری کسب کنید.

۲۷
بازنشر جذاب‌ترین موضوعاتی که خوانده‌اید
همیشه بیچارگی نیست خودتان فکر کنید و تولید درونمایه را بر پایۀ افکار و اعمال خویش سوار کنید. خیلی وقت‌ها می‌توانید محتوای خوب دیگران را بازنشر کنید.

علاوه بر جنبۀ انسانی این کار، کار فرآوری محتوا برای خودتان جذاب‌تر خواهد بود، به مخاطب کمک می‌کند تا با افراد تأثیرگذار و با محتوای ارزشمند اکثریت آشنا شوند و همین‌طور برای به‌روزرسانی مرتب سرانۀ شما کمک‌کننده خواهد بود.

سخاوت در فرآوری و نشر محتوا، شما را به یک یادگیرندۀ مداوم تبدیل می‌کند که هر آنچه در ذهن دارد را می‌بخشد و پیوستگی در جستجوی مطالب تازه‌تری برای انتشار خواهد بود.

۲۸
بررسی و مقایسۀ محتوای مهمی که دیگران تهیه‌کرده‌اند و لینک دادن به آن‌ها
۲۹
نوشتن راهنمایی‌هایی برای توسعۀ فردی یا شغلی در قالب pdf
۳۰
انتشار تقویم محتوایی که برای خودتان نوشته‌اید

 





:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: